Rapportinstellingen

Navigation:  Beheerprogramma > Systeembeheer > Vormgeving bestanden >

Rapportinstellingen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Sommige invoerschermen zijn niet aanpasbaar. Voorbeelden hiervan zijn Werkzaamheden, Maatregelen en Stelposten. Onder Vormgeving bestanden zijn deze invoerschermen wel terug te vinden, maar de opties zijn beperkt tot het aanpassen van de rapportinstellingen voor deze invoerschermen. Deze opties bepalen of het kenmerk op het invoerscherm mag worden meegenomen in selectiedefinities, rapporten, totaalrapporten en rapportordeningen.

 

Ga naar Systeembeheer > Vormgeving bestanden wn een van de vaste invoerschermen, bijvoorbeeld werkzaamheden.

 

Vervolgens klikt u op een kenmerk waar u rapportinstellingen van wilt wijzigen.

 

Het volgende venster verschijnt:

 

Kenmerk opnemen in rapporten bepaalt of het kenmerk verschijnt in de lijst van kenmerken voor Rapportage.

 

Selectiecriterium bepaalt of het kenmerk als keuzeoptie verschijnt in Selectievensters.

 

Totaliseren maakt het mogelijk met het betreffende kenmerk in de rapportage te rekenen met het betreffende kenmerk. Met deze optie aangevinkt verschijnt het kenmerk op het tabblad "Totalen" de mogelijkheid om percentages, totalen, minimum, maximum en gemiddelde van een selectie te berekenen.

 

Groepering totaalrapporten bepaalt of een totaalrapport geordend kan worden op dit kenmerk.

 

Ordening tabel-/tekstrapporten bepaalt of een rapport geordend kan worden op dit kenmerk.

 

Let op! Afhankelijk van het kenmerk dat gekozen is, kunnen opties voor rapportinstellingen anders zijn.