Werkzaamheden/Stelposten
Met deze functie kunt u een rapport maken van een optielijst verbonden aan de tabellen Werkzaamheden en Stelposten. Voor iedere optielijst-, trapoptielijst- en selectielijstkenmerk dat toegevoegd wordt aan een stelpost of werkzaamheid verschijnt een optielijst in dit menu.
Locatie
Ga naar: Gegevensrapport > Optielijsten > Werkzaamheden/Stelposten
In het menu dat verschijnt staat een overzicht van alle optielijsten verbonden aan de tabellen Werkzaamheden en Stelposten. Dit overzicht zou er zo uit kunnen zien:
Kies een van de kenmerken om een rapport van samen te stellen. In het volgende scherm volgt een rapportmenu met een Selectie, Tabel, Tekst en Opmaak tabblad.
Hieronder volgt een algemene beschrijving van het maken van een optielijsten-rapport. Voor specifieke informatie over de rapportopties van Tabelrapporten of Tekstrapporten klikt u op de desbetreffende link. Rapportopties zijn ook afhankelijk van de eigenschappen van een de kenmerktypen waaruit de tabellen werkzaamheden en stelposten bestaat. Specifieke informatie over de rapporteigenschappen van verschillende kenmerktypen vindt u Hier.
Een optielijstenrapport maken
In het scherm dat verschijnt kunt u verschillende typen rapporten samenstellen. De procedure voor het samenstellen is als volgt:
1.U maakt een selectie op het [Selectie]-tabblad. U kunt deze stap overslaan. In dat geval wordt er een rapport van de hele optielijst in kwestie samengesteld.
2.U kiest of u een Tabelrapport of een Tekstrapport wilt maken. Klik op het corresponderende tabblad.
3.U kiest welke gegevens u in het rapport wilt hebben door kenmerken aan te vinken op het tabblad dat u onder 2 hebt gekozen.
4.U bepaalt de opmaak van het rapport. U kunt deze stap overslaan. In dat geval wordt er een standaard opmaak gebruikt.
5.U kiest het programma waar naar u het rapport wilt exporteren, een tekstverwerker met de -knop of een spreadsheet-programma met de
-knop. Na klikken op de knop wordt het rapport aangemaakt.
Let op! Wanneer u exporteert naar een spreadsheet worden alle niet opmaakinstellingen meegenomen.
Let op! Welk programma gebruikt wordt om een rapport in te tonen bepaalt u in de Gebruikersinstellingen. Wanneer er bij het aanmaken van het rapport geen programma gedefinieerd is, opent een verkennerscherm waar u alsnog de locatie van het programma kunt aangeven.