Klachtenregistratie

Navigation:  Beheerprogramma > Logboekrapport > Optielijsten >

Klachtenregistratie

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Met deze functie kunt u een rapport maken van een Optielijst verbonden aan de klachtenregistratie. Voor iedere optielijst-, trapoptielijst- en selectielijstkenmerk dat toegevoegd wordt aan een vakdeel verschijnt een optielijst in dit menu.

 

Locatie

Ga naar: Gegevensrapport  > Optielijsten  >  Klachtenregistratie

In het menu dat verschijnt staat een overzicht van alle optielijsten verbonden aan de tabel vakdelen. Dit overzicht zou er zo uit kunnen zien:

Kies een van de kenmerken om een rapport van samen te stellen. In het volgende scherm volgt een rapportmenu, met een Selectie, Tabel, Tekst en Opmaak-tabblad.

Hieronder volgt een algemene beschrijving van het maken van een optielijsten rapport. Voor specifieke informatie over de rapportopties van Tabelrapporten of Tekstrapporten klikt u op de desbetreffende link. Rapportopties zijn ook afhankelijk van de eigenschappen van een de kenmerktypen waaruit de tabel boomwaarderingen bestaat. Specifieke informatie over de rapporteigenschappen van verschillende kenmerktypen vindt u Hier.

 

Een optielijstenrapport maken

In het scherm dat verschijnt kunt u verschillende typen rapporten samenstellen. De procedure voor het samenstellen is als volgt:

1.U maakt een selectie op het [Selectie]-tabblad. U kunt deze stap overslaan. In dat geval wordt er een rapport van de hele optielijst in kwestie samengesteld.

2.U kiest of u een Tabelrapport of een Tekstrapport wilt maken. Klik op het corresponderende tabblad.

3.U kiest welke gegevens u in het rapport wilt hebben door kenmerken aan te vinken op het tabblad dat u onder 2 hebt gekozen.

4.U bepaalt de opmaak van het rapport. U kunt deze stap overslaan. In dat geval wordt er een standaard opmaak gebruikt.

5.U kiest het programma waar naar u het rapport wilt exporteren, een tekstverwerker met de-knop of een spreadsheetprogramma met de -knop. Na klikken op de knop wordt het rapport aangemaakt.

 

Let op! Wanneer u exporteert naar een spreadsheet worden niet alle opmaakinstellingen meegenomen.

 

Let op! Welk programma gebruikt wordt om een rapport in te tonen bepaalt u in de Gebruikersinstellingen. Wanneer er bij het aanmaken van het rapport geen programma gedefinieerd is, opent een verkennerscherm waar u alsnog de locatie van het programma kunt aangeven.