Sectie
Met deze functie kunt u verschillende rapporten maken van de tabel secties. De rapportfunctie kan verschillende rapporttypen maken: Tabelrapporten en Tekstrapporten. Totaal- en tabelrapporten kunt u exporteren naar zowel een tekstverwerker als naar een spreadsheetprogramma.
Hieronder volgt een algemene beschrijving van het maken van een sectierapport. Voor specifieke informatie over de rapportopties van Tabelrapporten of Tekstrapporten klikt u op de desbetreffende link. Rapportopties zijn ook afhankelijk van de eigenschappen van een de kenmerktypen waaruit de tabel secties bestaat. Specifieke informatie over de rapporteigenschappen van verschillende kenmerktypen vindt u Hier.
Locatie
Ga naar: Gegevensrapport > secties
Een sectierapport maken
In het scherm dat verschijnt kunt u verschillende typen rapporten samenstellen. De procedure voor het samenstellen is als volgt:
1.U maakt een selectie op het [Selectie]-tabblad. U kunt deze stap overslaan. In dat geval wordt er een rapport van alle secties samengesteld.
2.U kiest of u een Tabelrapport of een Tekstrapport wilt maken. Klik op het corresponderende tabblad.
3.U kiest welke gegevens u in het rapport wilt hebben door kenmerken aan te vinken op het tabblad dat u onder 2. hebt gekozen.
4.U bepaalt de opmaak van het rapport. U kunt deze stap overslaan. In dat geval wordt er een standaard opmaak gebruikt.
5.U kiest het programma waar naar u het rapport wilt exporteren, een tekstverwerker met de -knop of een spreadsheet-programma met de
-knop. Na klikken op de knop wordt het rapport aangemaakt.
Let op! Wanneer u exporteert naar een spreadsheet worden niet alle opmaakinstellingen meegenomen.
Let op! Welk programma gebruikt wordt om een rapport in te tonen bepaalt u in de Gebruikersinstellingen. Wanneer er bij het aanmaken van het rapport geen programma gedefinieerd is, opent een verkennerscherm waar u alsnog de locatie van het programma kunt aangeven.